5 Eylül 2007 Çarşamba

Siirttir (Gitmek Lazım) - İki sanal hademe (Opera)

1. Perde / 1. Hademe:
beşyüz elli nüfuslu ilkokulun geyik derili sıralarında geyiklerken
sıvazlarım bıyıklarımı
lemanyak karakteri yakışıklılığındayım,
bilmem santrafor muyum yoksa kaptan mı
tepeden bakanım ben,
aklınız mı karıştı,
korkmayın kılıfına uydururum cevaplarımı
ama önce koşup getireyim yeşil sermayeli paspasımı,
temizlemek için akıtılmış unları
köşeyi dönmüş unlu ayak izleri,
ben görmedim siz gördünüz mü şu un akıtanları?
yetmezmiş gibi uncuzadelerin oğlu mu kırmış ne
unların üstüne KDV'li yumurtaları
brezilya usulü doğumgünü kutlamış ailece artık kimlerse,
yumurtaları çalmış çırpmış
ben yetmem tek temizlemeye,
getireyim bir de muhtar adayı Güllülen Hamdullah'ı.
(Uzun boylu ince yapılı 1. Hademe telaşlı bir şekilde koşarak okuldan çıkar.)

2. Perde / 1. Hademe:
rober hatemo'yla yemeklerde kızım ey halkım
ve avanem gölge oyunlarında bu aralar
eşe dosta, şakşakçılara, yalakalara, akrabalara iş bulamıyorum ya.
geçenlerde büyük laf etmiştim: "askerlik yan gelip yatma yeri değildir" ha?
yan gelip yatıyor nice ana kuzusu mehmetcikler koyun koyuna mezarda!!! görmemezlikten geliyorum,
herkes üstüme geliyor daraldım ulan ama!..(küfreder) (
Koro: 'Acı biberler sürmeli dillerine dudaklarına kuzu kuzu, işte kutu kutu pense george micheal'a bi versem o da bana verse şarkı' diye şarkıyı söylerler.)

3. Perde / 2. Hademe: söylemezsem çatlarım;
ayhan ışık'ın kemikleri de sızlıyordur;
sebebi baş hademem sultanım Clark Gable bıyıklarınızdan,
değiştirin bakın imajı garanti toplarsınız oyları
siirtten değilse de lahmacuncu çelebiyle tey tey urfadan.
(1. hademenin elinde yeşil mendil, 2. hademenin elinde sarı mendil halay çekerler kırmızı halıda...)

4. Perde / 2. Hademe:
kitaplardan öğrendik karadan tarihte
fatih sultan mehmet yürütmüştür gemileri
gazetelerden öğrendik cebimizden de şilepleri
yürütmüştür şehzade Lal-bi efendi
tarih kitapları
oğlunuzun üstün ticari başarılarından daha çok söz edecektir
daha nice evlatlar ceplerinden fındık yiye yiye
analarını alıp götürecektir...

5. Perde / 1. Hademe:
yırtık paspaslı hademe dostum,
dedim çarıklı erkana "ananı da al götür ulan" diye
sen topla paspasını kovanı,
merak etme Siirten ayarlarım bir vekillikte sana hediye!
(Tıknaz, göbekli, pala bıyıklı ve esmer 2. hademe beyaz taytıyla bale yapar elinde çalı süpürgesiyle ve 1. hademenin ayaklarına kapanır, elleriyle pabuçlarını parlatır)

6. Perde / 1. Hademe:
merak etmeyin ey üçyüzkırk iki oy oy top'larım eller havaya
bizim Güllülen muhtara
ampullerimizle kara mizahımız artık ak, müminler yeniçeri, mezgitler kışla, varlığımıza eş dost ve mümin yandaşlarımız saf tutmalı şükür namazına,
Allah bizi başınızdan eksik et(me)sin,
sonumuz hayırdır inşallah, bugün olmasa da
Koro: Amiiiiinnnnn
7. Perde / 2. Hademe:
aman başhademem unutmadan
bizim emmigilin veletler mümin
bilirim ortalığı temizlemekle geçer ya da geyiklemekle mesain,
rica etsem imam hatipli yeğenlerimi bir bakanlığa yerleştirir misin?

Son Perde / 1. Hademe:
Allah büyük tabiiki yerleştiririm ulan,
Pardon ağız alışkanlığı Kazım Paşa'dan kalan... (

Koro eşliğinde perde yavaş yavaş kapanır, 1. hademe yeşil takkesini çıkarır...) Koro: Beraber yürüdük biz bu yollarda Beraber ıslandık yağan yağmurda Şimdi ihalelerden topladığın dolarlarla Boğazda yalılar, villalar aldın...

________________________Perde Kapanır__________________________ _____________
Perde Açılır, Hademeler elele halkı selamlar_______________ ______________________Perde Tekrar Kapanır_______________________ :)))))

Hiç yorum yok: